فروشگاه صنایع دستی آریا گالری

فروشگاه صنایع دستی آریا گالری مرجعی برای خرید انواع صنایع دستی با کیفیت تضمین شده و قیمت تولیدی، عرضه کننده ظروف و زیورآلات مسی، انواع ظروف و سماور برنجی، میناکاری، …

فروشگاه صنایع دستی آریا گالری

فروشگاه صنایع دستی آریا گالری مرجعی برای خرید انواع صنایع دستی با کیفیت تضمین شده و قیمت تولیدی، عرضه کننده ظروف و زیورآلات مسی، انواع ظروف و سماور برنجی، میناکاری، …

روز دانشجو

اهمیت روز دانشجو

نامگذاری روز دانشجو به زمانی برمی گردد که بعد از کودتاى 28 مرداد سال 1332، رژیم پهلوى که با کمک اربابان امریکایى به قدرت رسیده بود ، درصدد برتثبیت پایه های حکومت خود برآمد ، غافل از اینکه مقاومت مردم به طور کامل از بین نرفته و مردم ایران در اولین فرصت خشم خود را نشان خواهند داد .

روز دانشجو چه روزی است ؟

در سال 1332 نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا راهى ایران شد تا نتیجه سرمایه گذارى بیست و یک میلیون دلارى را که سازمان جاسوسى امریکا سیاه برای سرنگونى دولت مصدق هزینه کرده بود را از نزدیک مشاهده کند ، ملت ایران در حال افسردگى و از تفرقه اى که استبدادگران در میانشان ایجاد کرده بودند ناراحت بودند .

رهبری نهضت مقاومت قصد داشت صدای اعتراض مردم را به گوش جهان برساند و تلاش های واشنگتن و لندن را که سعی داشتند با مشروع نشان دادن رژیم کودتا به امتیازات مورد نظرشان دست پیدا کنند ، خنثی کند کمیته هماهنگی دانشگاه تهران مسئول اجرای این برنامه شد .

دانشجویان دانشگاه تهران تظاهراتی را در اعتراض به ورود دنیس رایت کاردار جدید سفارت انگلیس در ایران از 14 آذر ماه 1332 انجام دادند ، دانشجویان دانشکده های علوم سیاسی و حقوق ، دندان پزشکی ، فنی ، پزشکی و داروسازی در دانشکده های خود تظاهرات های پرشوری را انجام دادند ، رژیم پهلوی هم که از قبل ازخشم ملت و دانشجویان نسبت به خود آگاه بود تمام حواسسش را معطوف به دانشگاه کرده بود .

در روز 15 آذر تظاهرات به خارج از دانشگاه کشیده شد و بسیاری از دانشجویان مجروح و دستگیر و زندانی شدند ، صبح روز 16 آذر 1332 ماموران رژیم پهلوی برای نخستین بار وارد دانشگاه شدند تا اعتراضات دانشجویان را خاموش کنند . در یکى از کلاس هاى درس دانشکده فنى، چند نفر از دانشجویان در اعتراض به ماموران رژیم شاه در صحن دانشگاه، آنها را به مسخره مى گیرند و همین بهانه کافى بود تا ماموران وارد کلاس درس شوند و با ایجاد رعب و وحشت، محیط را براى گرفتن زهر چشم دانشجویان آماده سازند، ماموران با حمله به دانشجویان سه نفر را به شهادت رساندند .

حوادث 16 آذر سال 1332 به عنوان روز مقاومت تاریخی در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد از آن زمان هر سال 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو نامیده و دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاهای سراسر کشور به یاد شهدای آن روز تظاهراتی را بر پا می کنند.

روز جهانی کودک

فلسفه روز جهانی کودک

روز جهانی کودک که می بایست از گویاترین و ساده ترین روزها برای همبستگی جهانی کودکان و درک کودکان از خود باشد به یکی از مبهم ترین و پیچیده ترین روزهای جهانی تبدیل شده ، روز کودک در هرجا و هر گوشه از جهان به صورت اختصاصی و در روزی گاه ملی جشن گرفته می شود مفهوم بودنش را زیر سوال می برد و با ابهام روبه رو می کند .

تاریخچه روز جهانی کودک

مفهوم روز کودک به سده نوزدهم و به فرهنگ فرقه هایی از کلیساهای آمریکا بر می گردد در سال های 1867 و1868 دو فرقه از کلیساهای آمریکا بر حسب باورهای مذهبی شان اولین روز شنبه یا یکشنبه ماه ژوئن هر سال را روز کودک نامیدند پس از آن این موضوع گسترش پیدا کرد و در سال 1883 همه ی فرقه های کلیسایی آمریکا روز یکشنبه آغازین ماه ژوئن را روز کودک نامیدند .

این موضوع در سال های متمادی در فرهنگ آمریکا تا سال های سده بیستم ملی ماند و سده بیستم را سده کودکی نامیدند ، ریشه ی این نامگذاری هم توسط شخصی سوئدی صورت گرفت ، الن کی بانویی نویسنده و کوشنده و آموزشگر برای حقوق زنان و کودکان کتابی به نام سده کودکی نوشت و در آن ویژگی های سده پیش رو برای کودکان پیش بینی کرد .

الن کی در کتابی که نوشت روی روابط کودک با پدر ومادر و تنبیه بدنی تاکید کرد دیدگاه های الن کی برآمده از اندیشه های آزادمنشانه وی بود و خواستار رعایت حقوق کودکان در خانواده و آموزشگاه بوده وی به شدت هرگونه آزار و تنبیه کودکان را رد می کند .

از دید الن کی مدرسه ها می توانست کشتارگاه روح کودکان باشد وی خواستار توجه ویژه به برنامه های آموزشی مدرسه ها بوده ، آلن کی یکی ازهزاران زن و مرد توانا و روشن بین در شکل گیری نهادها و حقوق کودکان در آن سده بوده است .

توجه به زیست و فرهنگ کودکان در این سده به یک اصل بنیادین در زندگی انسان تبدیل شد و در حقیقت برای اولین بار بهبود شاخص های فرهنگی و زیستی و توجه به حقوق کودک در دستور کار نهاد های بین المللی قرار گرفت قبل از نهادهای بین المللی نهادهای غیر دولتی و مدنی و افرادی که برای کودکان کار می کردند کنفرانس های جهانی درباره کودکان اجرا می کردند یکی از این کنفرانس ها که از ریشه های برگزاری روز جهانی کودک می باشد کاری بود که توسط کاردار چین در سانفرانسیسکو انجام شده بود .

در یکی از روزهای ژوئن سال 1925 کاردار چین در این شهر کودکان چینی یتیم را به جشن اژدهای رونده دعوت کردند و توجه همه ی مطبوعات را به موضوع کودکان جلب کردند ، در این میان پایه گذاری روز کودک  در ترکیه در ۲۴ آوریل سال ۱۹۲۰ همزمان با روز تولد آتاتورک پدر ترکیه نو و روز استقلال این کشور بوده است .

دهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان

صنعت گردشگری

صنعت گردشگری سومین صنعت درآمد زا در جهان به حساب می آید به همین دلیل می توان گفت از مهمترین اهداف دهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر و ارتقا بخشیدن به جایگاه صنعت توریسم در جامعه می باشد به طوری که بتوان تا حدی از وابستگی به درآمد های نفتی فاصله گرفت .

 تاریخ شروع دهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان : روزسه شنبه 29/03/97 (19/6/2018)

تاریخ پایان نمایشگاه گردشگری اصفهان : جمعه 1/4/97 (22/6/2018)

زمان بازدید از نمایشگاه گردشگری اصفهان : ساعت 16 الی 2

محل برگزاری نمایشگاه بین المللی اصفهان : اصفهان - پل شهرستان – محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان


منقل برنجی

منقل برنجی نمونه ای شکیل از هنر دست هنرمندان اصفهانی برای کسانی که به صنایع دستی علاقه مند هستند . این منقل دارای سینی است ، سطح داخلی سینی و منقل با طرح های زیبا به ظرافت حکاکی شده است . منقل دارای دو دسته ی متحرک و چهار پایه است که به زیبایی محصول می افزاید .

سماور زغالی مسی

سماور زغالی 1

سماور زغالی 1 مسی  قلمزنی شده محصولی تزیینی و در عین حال کاربردی که ظاهری زیبا و سنتی به دکوراسیون منزلتان می دهد . سماور زغالی مسی می تواند یادآور خاطرات  گذشتگان ما باشد ، گنجایش این سماور مسی 5 لیتر و ارتفاعی در حدود 40 سانتی متر دارد ، جنس بدنه ی سماور از مس است و به زیبایی با قلم هنرمندان اصفهانی قلم زنی شده است ، سماور زغالی  مسی  را علاوه بر اینکه می توانید در دکور منزلتان استفاده کنید کاملا قابل استفاده نیز می باشد .

بعد از مدتی استفاده از سماور زغالی ممکن است به مرور کمی تیره رنگ شود برای تمیز و براق کردن آن می توانید از ترکیب سرکه و نمک استفاده کنید ، به این صورت که ترکیب سرکه و نمک را روی ظرف بریزید سپس با یک دستمال این ترکیب را روی ظرفتان بمالید تا تمام جرم ها و آلودگی های آن برطرف شود سپس آبکشی کنید و با یک دستمال خشک کنید .